torsdag 25 oktober 2012

Låt mig presentera: Knäppismackan!


Jag svängde ihop en sådan smarrig macka nyligen... jag låter den dessvärre gå under namnet knäppismackan, eftersom den är lite udda. Och min systers kommentar när jag beskrev den för henne var något åt hållet "åh, fy fan, ja, du är ju som du är". Men jag menar att gillar man banan och curry pizza så gillar man nog den här mackan.

Du behöver:
Bröd (filmjölkslimpa)
Nötfärs
Lök
Salt
Spiskummin
Taco Salsa
Curry
Banan
Ost

Som bröd använde jag mig av min hembakta filmjölkslimpa. Sådan där med massa frön och frukt (i mitt fall bakad på överbliven fil och müsli). Av limpan skar jag två skivor, som jag bredde salsa på. Nötfärsen stekte jag med lök, salt och spiskummin och lade ovanpå salsan. Sen skivade jag bananer på det och kryddade med curry, och toppade det hela med ost. Mackorna gräddade jag i 225 C i ugnen tills osten smält och fått fin färg.

Dessa knäppismackor serverades med en överbliven slatt vitt vin och några selleristavar. Vilken måltid ;) Mums!


1 kommentar: